Wednesday, May 12, 2010

Body Experiment Week - Vegeterian Week


Syukur!

Atkin Diet banyak membantu. Setelah Sebulan amalkan diet ni berat dari 127 Kg turun Ke 113 Kg dan Total penurunan 14 Kg. Sepatutnya result dia lagi baik tapi ada seminggu tu telah fail untuk terus dalam line atkin.

Start From 10 April 2010 akan start balik dengan atkin dengan mengExperimentkan badan aku.

Minggu ni saya akan mengamalkan dengan makan sayur dan telur sahaja. Selain itu saya akan lebih kerap buat senaman. Harap dapat result turun around 10 Kg. Boleh ke?



Sangat berminat dengan Produk Losyen Perut dan Senaman The Biggest Loser - Cardio Max.




4 comments:

  1. jantan,

    cik penah cuba mkn vege n telur je.
    Hasilnya kurang memberangsangkan tuk badan wlupun berat cik turun.

    sebab:
    1 - cepat letih,
    2 - Workout lebih sikit dah mengah.
    3 - Metabolisme semakin menurun.

    klu nak try silakan. tapi cik nasihat alert ngan tubuh badan ok. jgn pengsan pulak..

    ReplyDelete
  2. heheh setakat ni xde la..xtau lak camne nanti. tapi setelah 4 hari still ok..siap boleh men bola..cuma sy lebih concern pasal penurunan berat badan. saya hari2 bersenam..harap boleh turun at least 5kg.

    ReplyDelete
  3. mne nk dpt cd tu
    nk gak
    hehehhee
    awk cmner nk trun kan berat bdn
    aritu dh try diet
    tp cam xde pape pon
    hahahahaha

    ReplyDelete
  4. secara teorinya, semua tips diet yg kita dengar di luar sana adalah berkenaan 'mengurangkan pengambilan' kalori (makanan) tapi 'meningkatkan penggunaan' kalori (aktiviti), dan semua ini bersamaan dengan weight loss.. adakah kita perlukan pil kurus dan jus mate 5 utk kurus? tidak.. apa yg kita perlukan hanya satu, iaitu ILMU..

    Kesan low-carb diet hanyalah sementara. Kenapa?

    Sebabnya, tiada bukti saintifik yang menunjukkan lambakan diet-diet di luar sana (termasuk Atkins diet) boleh menyebabkan turun berat badan, melainkan pengurangan pengambilan Kalori (DCR) dalam sehari. Oleh yg demikian, mereka yg mengamalkan low-carb diet ni mungkin turun berat badan disebabkan KURANGNYA pengambilan satu macronutrient penting dalam diet, iaitu karbohidrat. Perlu ingat bahawa nilai kalori datangnya dari 3 macronutrient asas, iaitu Karbohidrat, Lemak dan Protein. Apabila salah satu daripadanya (karbohidrat) sudah di 'keluarkan' dari senarai pengambilan sehari-hari, bererti telah mengurangkan pengambilan kalori beliau dalam sehari = turun berat badan.

    Kesan jangka masa panjang jika kita kurang ambil karbohidrat = lethargic/lesu = metabolism rate jatuh = naik berat badan. Sebab tu saya selalu tengok, orang yg amal low carb, mungkin 1-2 tahun je kekal, pastu KOMPOM berat badan dia akan naik balik..

    My tips berkenaan diet dan kesihatan
    http://sususejat.blogspot.com

    ReplyDelete