Wednesday, December 16, 2009

Early Window: Ketelanjuran Memang Sesuatu Yang Memedihkan

Salam Pada Semua Bloggeres.

http://images.encyclopediadramatica.com/images/a/a6/SeriousCat_nocaption.jpg

Semalam dan Hari ini..aku tengok traffic dah normal balik x macam sebelum ni yg memang agak parah. Semalam aku baru start blog jog, jenguk-jenguk blog korang semua. Tu pon kejap je..tapi cukup berkesan pada traffic aku. hehe

Hari ni aku tak dapat buat blogwalking sangat. Sebab banyask sangat keja kat pejabat(banyakla sangat) dan arini gak ada orang yang baik hati nak bagi peti ais untuk aku dan rakan-rakan dan taulan.

Tapi Lepas tu ada sesuatu yang pedih berlaku..

AYAT 41 Surah Ar-Rum (30:41) yang bermaksud: “Telah zahir kerosakan di darat dan di lautan disebabkan kerana perbuatan tangan-tangan manusia; Allah menghendaki supaya manusia merasakan sebahagian daripada (akibat) perbuatan mereka, supaya mereka kembali (ke jalan yang benar).

Ayat ni memang khas untuk kejadian ni. Nak di jadikan cerita peti ais ni dah sampai kat umah aku hari ni. Dan Peti Ais ni aku nak basuh bagi bersih. Aku tengok ada ketulan ais yang begitu tebal kat bahagian atas so aku ingat nak buang. Tapi sebab kesengalan diri sendiri aku mengunakan pisau untuk buang ketulan2 ais ni. Kalau pisau ni xpe la..hihi

http://www.pisaucukur.com.my/images/keyart.jpg

Hakikatnye. Ia adalah Pisau ini.

http://2.bp.blogspot.com/_wGCq5-udNl8/SmPEHXsfM4I/AAAAAAAAEZI/1t5_0SaJQF0/s400/pisau.jpg

Memang aku dah belajar ilmu dari Bapa Aku bahawa Jangan Buang Ketulan Ais kat peti ais guna pisau. Nanti Permukaan Peti Ais tu boleh bocor dan Gas akan Keluar.
Sila Paham!


Tapi biasa la.."Eh kalau terer mesti x jadinye, guna je la pisau"
Sekali terkena da..gas keluar. aku try letak tangan tangan jadi kebas. Haha. Terpegun jap.Ni ke Gas Nitrogen.

aku dah x tau nak buat ape. kalau repair confirm ratus ratusan
Arghhhh!!!!!!!!!!!!

Impian untuk aku letak Susu HL, Yogurt, dan Ais Krim musnah!

http://www.womenshealthmag.com/files/images/woman-eating-yogurt-300x_0.jpg

Di sebabkan Pisau.

Sekarang ni apa yang aku rasa boleh buat ialah menutup lobang kecil tu dan membeli gas bermakna ia melibatkan duit yang banyak.

Doakan aku Supaya Ia tidak melibatkan Duit yang Banyak...



19 comments:

  1. laaaaa awat xmakan nasihatt en adnan uiii

    ReplyDelete
  2. Kesiannya.....tp peti ais la ni dh murah. Dlm 800 dh boleh dpt 2 pintu...
    Tu la degil sgt.....
    x dgr nasihat org tua2....

    ReplyDelete
  3. Takpe biarlah peti ais yg terluka bukan tangan kita..POsitif2..he3

    Tak elok minum /makan sejuk2 ni..he3(yelah tu)

    ReplyDelete
  4. haha. Ingatkan apa tadie. Actuly peti ais kat umah aku pun rosak. Budak umah aku nak buang ketul ais , tgk2 bila on trus tak jalan. Adeh. Burger2 n stok2 makanan aku untuk seminggu terpaksa dihabiskan dalam sehari.

    ReplyDelete
  5. To izzahfarhana

    sebab bnyk sgt makan McD kot hahhaha

    ReplyDelete
  6. To Izzah

    800 wah Murah la sangat..tapi x rancang nak beli sebab bukan guna sgt..

    saje nak letak ais krim

    ReplyDelete
  7. To Zureen @ Mama

    kakaka tu la kalau tangan x bleh klik2 lg hehe

    ReplyDelete
  8. To alang

    Huhu nasib2..aku baru nak simpan impian mempunyai peti ais hahhaha

    ReplyDelete
  9. tula dia tak dengar cakap orang2 tua. huhu


    btw, kenapa kucing tu serius sangat?

    ReplyDelete
  10. ade la RM100+-. baiknye, sekali je bayar seumur hidup. buruknye, entah la.mesti ada.kan. tapu kalau rajin blog jog, ok la.boleh dapat lebih. aku busy sikit sekarang. malam je baru on9.tgkla minggu depan.aktif semula la..

    ReplyDelete
  11. JT..walking kt cni..
    twisties sama jaya 1 tok kmoo..

    ReplyDelete
  12. Your IP address 115.134.202.207 has been banned from this shoutbox.

    Please try again later.

    Bro apasal kena ban?

    ReplyDelete
  13. aku pn kene ban weh...arghhhhhh....tenseb ni weh...mls dh dtg cni...aku malu...malu...
    mintak nyawa....mintak nyawa...hehe
    weh...ko ban ip sape weh...ramai yg takde kene mnengena pn terbabit la...

    ReplyDelete
  14. kesiannya..tu laaa....igt terer ngat laa tu...

    beli je laaa peti ais baru..beli yg kecik tu je pun ok....

    ReplyDelete
  15. hahahaha
    sbb ketereran punya pasai
    xleh da letak mcm2 lm tu ek
    ehehehhe~

    ReplyDelete
  16. entry menarik... leh lepak lagi sini.. keep up the good job

    ReplyDelete
  17. kesian dia,erm nasib baik kucing tuh comel.. eh ada kaitan ker?? gurau je ok..

    ReplyDelete
  18. len kali blajar ngn fazura n maya karin cmne nk mcukur...erk! ada kaitan ke?? hehe

    ReplyDelete